SangKokOo & SangKikiy

Daisypath - Personal pictureDaisypath Friendship tickers

Thursday, November 4, 2010

~~Debaran TerLAmpau~~

-4hb Nov 2010-

Debaran yang terlampau dah mkin mlampau2
Mau ataw tidak
memang perlu mau

bermulalah Perang
clincal Skill Examination
sgtlah kencang jantungku ini
seram sejuk pun ader
dapat sesi pagi
bertambah2 debaran yg melampau

seawal pagi pergi ke clinic
lagi makin melampau
bagai nk pecah dah jantung

dapat room no 7
hatiku teriakkk kuatt
tidakkk..saya luper mcmne nak watt FAN N BLOCK
lalu aku ajak kwn2ku turut berteriakk
padahal..ader jer pilihan lain
itulah hakikat budak baru blajar

tiba2 nma di panggil
"Nur Syazriena Ghazali" sgt lantang disebut
lagi melimpah ruaah tmbahan debaran
kesiannyer Mr JANTUNG
Mengepam dgn bersungguh2 demi aku

patient di jemput masuk
supervisor turut masuk
aku jer rase nak kluar masuk
aissshhh..
sgt xsanggup nak hadapi

Exam sudah bermulaa
waktu ditetapkan slma 2jam sahaja
mampukah aku menyiapkn sgla benda
aku kna berusaha kerasss
buat jer muker slamber
huhuhuhu

bila dah start bercakap
hati mula lega..
tiba2 aku perasan
aku dah BUAT DOSA BESAQQ
Punya laa sgt cinta dgn bahasa Ibunda
Aku berkomunikasi dlm Bhasa Melayu
Aper lagi..
terpinga2 tukar bahasa
nasib baik xKECEK KELATE
hahahahaaa
sungguh tragisss

otak mula khusuk
mulut asyik bertanya
minda mula menyelidik
tapi
jasadku diam seribu bahasa
Mau buatt ape ni
huhuuuhuu

masa mkin rancak berjalan
satu demi satu test aku laksanakan
memang tak endah dosa2 kecil
memang padan muka aku klu kna marah
hati tetap yakin
test diteruskan smpai abiss
tanpa segan silu aku Ceramah kat patient
nasib baik dia sudi dengar
hehehhee

Abisss sudaaaaa debaran...

hanya menuggu keputusan

berbaloikah jantungku berdebar bersungguh2
hanya Allah saja yang taw
aku hnya mmpu berdoa
semoga aku dan kawan2 yang lain lulus cemerlang
sesungguhnya aku redha
inilah permulaan baru kehidupanku

--inilah sebuah hakikat Pelajar OpTometry--

banyak lagi Exam yang menunggu
Clinical Optometry dah dekat
disusuli Ocular disease
tnpa rehat
Ophtalmic optic mula muncul
terus lagi dgn dispensing skill exam
dberi rehat seketika
sampai ke pnghujung
tiba pula subjek Killer
semestinya clinical Binocular Vision
----Reahat cuti raya 3minggu----
HooRayyyyy...
moga dapat balik awal

xsabar nak bubye UIA..
BYe Bye..


2 comments:

suhaimi_yusuf said...

alhamdulillah sihat dah sahabat aku ni...allah muwaffiq alaiki binnajah fil imtihan..sebenarnya lepas raya haritu ummi ada kirim kek untuk korang...unfortunately xberkesempatan sebab terkejar kejar ke temerloh..then sgt menyesal sehari 2 lepas tu lepas dengar dari maryam akan demam penas yg melanda.klu sy a tahu sy cuba luangkan masa g jenguk gak..hm..xdak rezeki..k.g.luck..stay focus

Gee said...

urm..alhamdulillah..memang makin sehat..waaaa..kek coklat ummi????naakkkk....nakkk kek coklat...lamernyer xmakan kek ummi..xaci laa..umi kirim kat kitorang kan..hartu dmam xsmpai 2mggu..symptoms jer lbih2..huhuu..tpi alhamdulillah...