SangKokOo & SangKikiy

Daisypath - Personal pictureDaisypath Friendship tickers

Sunday, August 22, 2010

1malam tdk TERAWIH BERJEMAAH...

Sebak..sayu..sedihh sgt xdapat terawih berjemaah..biasanya..rutin stiap mlm,,after iftar ngn kUbeh..kami trus mgmbil k.hannah n k.sanah utk ke masjid Sultan Ampuan Afzan..tetapi..tanggal 21hb Aug 2010..aku tdk dapat mnyertai mreka mnunaikan ibadat terawih di masjid..bukan kerana 'cuti bulanan'..bukan kerana 'cuti sakit'...tetapi..mendapat jemputan IFTAR JAMM'AE IOPTOSS 2010..

Alhamdulillah,,Thanks to adik2 2nd year opto yg dah bjaya organize 1 memorable moment di bulan Ramadhan kali ini..Mjlis dijnjikan bermula 5.45,,but..oleh krna tdk rmai yg mnepati masa..the program was delayed..After berbuka dgn 3bji kurma(mtk halal ea..amik lebih)..kami solat Maghrib bjemaah..sangkaanku..after makan2 session,,majlis will end at 8.15 as stated in tentative...tetapi tak..tdk mengapa..aku jga mghadiri mjlis ilmu..pujuk hati kecilku..aku buat kputusan utk xikut kubeh n k.hannah ke masjid..majlis diteruskan lagi..Alhamdulillah..aku dberi kesempatan utk jdi wkil batch 3rd yer 4 gving da 'last wishesz' buat Sir Firdaus..Beliau akan futher study at Canada,,CongrAts sir..we'll miss u..thanks 4 everything..sedih jgak sbb sir tggalkan kami seawal kami 3rd year,,byk lgi ilmu,,nasihat n tguran yg kami perlukan dari Sir..kami doakan kjayaan Sir..

berbalik kisah xpergi solat terawih..aku mengeluh kecil.."rugi sgt xdpt solat terawih berjemaah"..tnpa dsedari..dlm klompok yg rmai..mgkin ader yg trdgr keluhan hatiku..dlm klompok yg rmai..lntas aku trdengar suara mnyatakan.."alah...buat terawih sndiri pun boleh"...aku xtaw siapa yg mmberi jawapan itu..YES..mmg benar kata2 beliau.itulah pilihanku..boleh smbhyang terawih sendirian..tapi..hanya Allah saja yg taw,,btapa aku merindui sujud bersama2 hamba2 Allah yg lain di Rumah Allah..aku rindukann SELAWAT diantra terawih....aku tdk mmpu disiplinkan diri aku sndiri utk khusyuk solat bersendirian..

aku kuatkan hati menerima hakikat.. kerna..ini adalah sebuah hakikat..ketentuan dari Yang Maha Esa..semoga..aku dapat kembali mnunaikan Terawih berjemaah..Amiin..

p/s : Happy IftAr with all optOm students,lecturers n staffs..



No comments: